Toimumise aeg
L 26.06
Toimumise koht
Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskus
PÕHIDISTANTS PIKK
40 km - 12:00 - Stardiprotokoll
PÕHIDISTANTS LÜHIKE
18,5 km - 13:00 - Stardiprotokoll
LASTESÕIDUD 2KM
2 km - 11:00
LASTESÕIDUD 1KM
1 km - 11:10
TILLUSÕIDUD
400 m - 11:20
Pal-Klaas Palivere Rattamaratoni rajatutvustus toimub 19. juunil kell 12.00 .
Kogunemine ja start Pikajalamäelt Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskusest.
10:00 – 11:30 – põhisõitudele registreerimine ja stardimaterjalide väljastamine
10.00 – 10.45 – lastesõitudele registreerimine ja stardimaterjalide väljastamine
10.45 – lastesõitude tutvustussõit
11:00 – lastesõitude (2 km, 1 km ja 0,4 km) stardid
12:00 – põhisõidu (40 km) distantsi start
13:00 – põhisõidu lühikese (18,5 km) distantsi start
14:45 – lastesõitude autasustamine
15:00 – põhisõitude autasustamine
TULEMUSI NÄED VEEBIS http://registreeri.paralepa.ee/online
Palume kinni pidada kehtivatest piirangutest seoses COVID 19 levikuga Eestis!
Hoolime teiste ja enda tervisest!
Start ja finiš Pikajalamäel Palivere Turismi- ja Tervisespordi keskuses. http://paliverekeskus.ee
Esimesed kilomeetrid sõidetakse suusakeskuse radadel
suunaga Kaopalu ning Jaakna karjäär. Kohe esimesele kilomeetrile jääb ka nn. liini alune tõus (1. km), mis venitab võistlejate rivi kindlasti oluliselt pikemaks.
Edasi läbitakse esmalt Kaopalu karjäär, kus uuendusena väga tehniline kraavi ületus (3,65. km). Ettevaatust! Mitte kõik ei suuda takistust sõites läbida. Lahtine liiv ja järsud kaldad.
Kaopalu selja taga, siis edasi Jaakna. Valdavalt kruusased – liivased metsarajad, raiesmikud, karjääri servad. Terve rida erineva pikkuse ning kaldega tõuse ning langusi. Eriliselt tähelepanelik tuleb olla Jaakna karjääri läbimisel! Rajalt kõrvale kaldumine on väga ohtlik!!! Karjääris on kaelamurdvaid kuristikke ning teed ei ole liiklusele suletud!
Kõigest hoolimata, nautige vaadet! Helesinised kaevandustiigid.
On see ikka Eestis? 😊
Kaugeim punkt Jaakna pool asub karjääride vahelisel teel (9.km). Nüüd suund tagasi Kaopalu poole. Mööda Jaakna karjääri lõunaserva, läbi metsa tagasi Kaopalu karjääri kagupoolsesse nurka.
Kraavi serval kuni Taebla jõeni. Lõik on tehniline ja omajagu närvikõdi pakkuv. Kraavi ääred on järsud ning põhi mitme meetri kaugusel. Ärge parem libastuge! 😊
Rada jätkub Taebla jõe lõunapoolsel kaldal läbi metsa suunaga Kaasiku poole. Vaheldusrikas maastik pakub nii künklikke metsaradu kui kruusaseid metsateelõikusid. Rada läbib nn. Kaasiku kännuämbliku singli. Männimets ja liivased metsateed. Vaheldusrikas maastik.
Kaasiku metsast välja jõudes hakkab raja kõige füüsilisem ja tehnilisem osa. Palivere tehase territooriumist möödumine, Palivere mäed, „Kaameli küürud“ oma tuntud headuses koos kõigi pisemate lisadega. Ärge end puruks kukkuge! 😊 Ja hoidke jõudu järgmisteks katsumusteks!
Palivere mägede vahele jäävad lisaks muule, ohtlikud teede ületused Kalda tänav (18.km) ning Palivere – Oonga maantee ületamine (19.km). Ülesõitu turvavad reguleerijad kuid hoidke silmad lahti! Autod on suured ja ettearvamatud.
Järgmiseks suundute nn. Liivaka singlile, mis on Palivere laste valmistatud tehniline(hüpped, kiired kurvid jms.) ja samas väga kauni loodusega rajalõik.
Taebla jõe ürgoru kaldapealne, üle jõe ja viadukti alt läbi suunaga Kuliste aasale. Tähelepanu! Siin kohtuvad pikem ja lühem rada. Kulistel küla lõkkeplatsist vasakule, alla jõe orgu. Tähelepanu vesi väga lähedal !!! Lõkkeplatsile tagasipööre ja raja ainukene joogipeatus (20. km)) ja edasi Keedika poole. Kuliste singel. Tehniline ja füüsilist pingutust nõudev rajalõik. Maalilised metsarajad, kruusateed, niidud, raiesmikud jms.
Järgmiseks Keedika I singel (22. km) ja Keedika II singel (23. km). Ligikaudu 2,5 kilomeetrit väga tehnilist rada ja füüsilist pingutust, mis lõppeb väga järsu ning ootamatu tõusuga. Paljud on sunnitud seda tõusu rattalt maha tulemisega läbima. Metsast välja kruusale. Suund Keedika poole, 1,5 km ja pööre paremale, 5 silla singlile. Siin raputatakse teid korralikult läbi ja võimalik, et jõuate mõelda, mille kuradi pärast te siin üldse olete. Parem pööre suunaga Lakenõmme. Enne Lakenõmme karjääri pöörab rada vasakule nn. Lakenõmme singel (28. km). Ilusad metsarajad, kaunid vaated. Tagasi kruusateel, Lakenõmme karjäärist möödas. Suunaga Luigu karjääri poole. Parem pööre nn. 4×4 autode singlile (31. km). Põhiliselt männid, kuused, kõrgem mets, kraavi äärne, mitte väga tehniline.
Tagasi Lakenõmme – Luigu kruusateele. 1 kilomeetrit armuaega. (Kui just tuul vastu ei ole. Tavaliselt on.) Vasak pööre nn. Luigu singlile (33.km). Jällegi metsateed, kraavi äärsed. Kellel veel jõudu on, siis lõik suhteliselt kiiresti läbitav.
Järgmised 5-6 kilomeetrit kulgevad Piirsalu – Keedika tee kruusal ning läbi metsa tagasi Kuliste aasale.
Metsast välja jõuab rada Kuliste kirdepoolsesse nurka, aianduskooperatiivi ja endise raudtee vahelisele alale. Mööda raudteetammi viadukti alla ja sealt edasi suund Pikajalamäele.
Tähelepanu! Tuleb teine Palivere – Oonga maantee ületus (38. km). Reguleerijad turvavad, kuid ikkagi tuleb silmad lahti hoida!
Viimased paar kilomeetrit kulgevad Pikajalamäel, mööda suusaraja lauget pikka tõusu ülesse, edasi Mati pommiaugu singel (1,5 km) ja mööda suusaradu kaua oodatud võiduka lõpuni.
Pikk ja lühike distants Google kaardil
Start ja finiš Pikajalamäel Palivere Turismi- ja Tervisespordi keskuses. http://paliverekeskus.ee
Esimesed kilomeetrid sõidetakse suusakeskuse radadel. Mäest alla, üle silla ja Pikajalamäe alt
suunaga Keedika poole. Sõidetakse võistluskeskuse kõrvalt mööda. Kaasaelajad saavad veel korra järele lehvitada.
Tähelepanu! Võistlejatel tuleb ületada Palivere-Oonga maantee. Ületus on küll turvatud reguleerijatega, kuid igal juhul tuleb silmad lahti hoida!
Viadukti alt läbi, hoia vasakule, suunaga Kuliste aas. Tähelepanu! Pikk ja lühike distants ristuvad esimest korda viadukti all. Luba kiiremad ohutult mööda!
Edasi mööda kruusateed küla lõkkeplatsist paremalt mööda. Vasakul mets, paremal heinamaad.
Kruusatee jätkub veel ligikaudu pool kilomeetrit. Tähelepanu! Teine ristumine pikema distantsi rajaga (3. km).
Edasi parem pööre metsateele. Teed on kasutatud metsa väljaveoks, seega tuleb valmis olla „väikesteks” raputusteks ning vihmase ilmaga ka poriks. Oksahunnikud jms. on loomulik lisa.
Raielangid vahelduvad niitudega. Sellist rada on ligikaudu 1,5 kilomeetrit.
Metsateelt jõuab rada Keedika teed Piirsaluga ühendavale kruusateele. Pööre vasakule Keedika tee suunas (ligikaudu 200 m) ja siis paremale edasi juba mööda Palivere – Keedika teed. Kruusatee on avatud liiklusele! Pidage kinni kõigist liiklus- ja ohutusereeglitest!
Lühema ja pikema distantsi rajad liituvad Keedika teel kahel korral. Jõudnud Keedika teel kõige kõrgemasse punkti, keerab rada paremale. Ees ootab pikk (ligemale 2 km) sirge ja suurte kividega kraavi äärne metsatee. Sirge lõpus ristuvad lühikese ja pika distantsi rajad uuesti. Edasi liigub lühem rada täpselt pikema rajaga samal joonel. Ettevaatust ristumisel!
Ületanud Lakenõmme – Luigu kruusatee, oletegi jõudnud Luigu singlile (9.km). Jällegi metsateed, kraavi äärsed. Kellel veel jõudu on, siis lõik suhteliselt kiiresti läbitav.
Järgmised 5-6 kilomeetrit kulgevad Piirsalu – Keedika tee kruusal ning läbi metsa tagasi Kuliste aasale.
Metsast välja jõuab rada Kuliste kirdepoolsesse nurka, aianduskooperatiivi ja endise raudtee vahelisele alale. Mööda raudtee tammi viadukti alla ja sealt edasi suund Pikajalamäele.
Tähelepanu! Tuleb teine Palivere – Oonga maantee ületus (15. km). Reguleerijad turvavad, kuid ikkagi tuleb silmad lahti hoida!
Viimased paar kilomeetrit kulgevad Pikajalamäel. Mööda lauget põhjapoolset suusarada mäe otsa ja seal 1,5 km pikkune Mati pommiaugu singel. Pärast singli läbimist on jäänud viimane kilomeeter mööda suusaradasid võiduka lõpuni.
Pikk ja lühike distants Google kaardil
HEAD SÕITU KÕIGILE!
Võistluspäeval on teeserva paigaldatud suunaviidad „Marimetsa Kapp STARTI“
Virgo Raadla
virgoraadla@gmail.com
56644708