<< Tagasi

PAL-KLAAS PALIVERE XIV RATTAMARATON

Toimumise aeg

P 12.07

Toimumise koht

Palivere

PÕHIDISTANTS PIKK

43 km - 12:00 - Stardiprotokoll

PÕHIDISTANTS LÜHIKE

22,5 km - 13:00 - Stardiprotokoll

LASTESÕIDUD 2KM

2 km - 11:00

LASTESÕIDUD 1KM

1 km - 11:10

TILLUSÕIDUD

400 m - 11:20

Üldinfo

Rajatutvustus 2. juulil:

Pal-Klaas Palivere Rattamaratoni rajatutvustus toimub 02. juulil kell 18.00.

Kogunemine ja start Pikajalamäelt Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskusest.

Ajakava 12. juulil:

10:00 – 11:30 – põhisõitudele registreerimine ja stardimaterjalide väljastamine
10.00 – 10.45 – lastesõitudele registreerimine ja stardimaterjalide väljastamine
10.45 – lastesõitude tutvustussõit
11:00 – lastesõitude (2 km, 1 km ja 0,4 km) stardid
12:00 – põhisõidu (43 km) distantsi start
13:00 – põhisõidu lühikese (22,5 km) distantsi start
14:45 – lastesõitude autasustamine
15:00 – põhisõitude autasustamine

TULEMUSI NÄED VEEBIS http://registreeri.paralepa.ee/online 

Palume kinni pidada kehtivatest piirangutest seoses COVID 19 levikuga Eestis!

Hoolime teiste ja enda tervisest!

Pika distantsi ~43km rajakirjeldus:

Start ja finiš Pikajalamäel Palivere Turismi- ja Tervisespordi keskuses. http://paliverekeskus.ee

Esimesed kilomeetrid sõidetakse suusakeskuse radadel

 

 

suunaga Kaopalu ning Jaakna karjäär. Kohe esimesele kilomeetrile jääb ka nn. liini alune tõus (1. km), mis venitab võistlejate rivi kindlasti oluliselt pikemaks.

Edasi läbitakse esmalt Kaopalu karjäär, kus uuendusena väga tehniline kraavi ületus (4. km). Ettevaatust! Mitte kõik ei suuda takistust sõites läbida. Lahtine liiv ja järsud kaldad.

Kaopalu selja taga, siis edasi Jaakna. Valdavalt kruusased – liivased metsarajad, raiesmikud, karjääri servad. Terve rida erineva pikkuse ning kaldega tõuse ning langusi. Kahel korral ristumised külavaheteedega (kruusatee). Tähelepanu liiklemisel! Teed ei ole autodele täiesti suletud! Kõigest hoolimata, nautige vaadet! Helesinised kaevandustiigid.

On see ikka Eestis? 😊

Kõige kaugem punkt Jaakna pool asub karjääri kaugeimas nurgas (10.km). Nüüd suund tagasi Kaopalu poole. Mööda Jaakna karjääri lõunaserva, läbi metsa tagasi Kaopalu karjääri kagupoolsesse nurka.

Kraavi serval kuni Taebla jõeni. Lõik on tehniline ja omajagu närvikõdi pakkuv. Kraavi ääred on järsud ning põhi mitme meetri kaugusel. Ärge parem libastuge! 😊

https://www.youtube.com/watch?v=kgJsX2sI__0&t=21s

Üle jõe viiv sild on natukene räsitud aga oskuslikult sõites täiesti võimalik see ületada ilma rattalt maha tulemata.

Rada jätkub Taebla jõe lõunapoolsel kaldal läbi metsa suunaga Kaasiku poole. Vaheldusrikas maastik pakub nii künklikke metsaradu kui kruusaseid lõikusid. Enne Palivere tehasesse viiva asfaltkattega teega ristumist (14. km), pöörab rada vasakule ja läbib nn. Kaasiku singli. Männimets ja liivased metsateed. Vaheldusrikas maastik.

Kaasiku metsast välja jõudes hakkab raja kõige füüsilisem ja tehnilisem osa. Palivere tehase territooriumist möödumine, Palivere mäed, „Kaameli küürud“ oma tuntud headuses koos kõigi pisemate lisadega. Ärge end puruks kukkuge! 😊 Ja hoidke jõudu järgmisteks katsumusteks!

Palivere mägede vahele jäävad lisaks muule, ohtlikud teede ületused Kalda tänav (21.km) ning Palivere – Oonga maantee ületamine (22.km). Ülesõitu turvavad reguleerijad kuid hoidke silmad lahti! Autod on suured ja tugevad.

Ja algabki Palivere raja kõige uuem osa.

Liivaka singel ( https://www.youtube.com/watch?v=aVR119j8-Uk&t=29s ) , mis on Palivere laste valmistatud tehniline(hüpped, kiired kurvid jms.) ja samas väga kauni loodusega rajalõik.

Taebla jõe ürgoru kaldapealne, üle jõe ja viadukti alt läbi suunaga Kuliste aasale. Tähelepanu! Siin kohtuvad pikem ja lühem rada. Kulistel küla lõkkeplatsist vasakule, alla jõe orgu (vesi väga lähedal !!!). https://www.youtube.com/watch?v=2b95B_RKn8M

Ja uuesti ülesse tagasi. Võimalik joogipeatus (raja ainukene (24. km)) ja edasi Keedika poole. Kuliste singel. Tehniline ja füüsilist pingutust nõudev rajalõik. Maalilised metsarajad, kruusateed, niidud, raiesmikud jms.

Järgmiseks Keedika singel (27. km). https://www.youtube.com/watch?v=sej5UISgt1g

Ligikaudu kaks kilomeetrit väga tehnilist ja füüsilist pingutust. Metsast välja kruusale.

Kellel veel jalga on, siis nüüd gaas põhja. Mööda kruusa kuni Väänla – Lakenõmme teega ristumiseni (29. km). Parem pööre suunaga Lakenõmme. Enne Lakenõmme karjääri pöörab rada vasakule nn. Lakenõmme singel (33. km). Ilusad metsarajad, kaunid vaated. Tagasi kruusateel, Lakenõmme karjäärist möödas. Suunaga Luigu karjääri poole. Parem pööre nn. 4×4 autode singlile (35. km). Põhiliselt männid, kuused, kõrgem mets, kraavi äärne, mitte väga tehniline.

Tagasi Lakenõmme – Luigu kruusateele. 2 kilomeetrit armuaega. (Kui just tuul vastu ei ole. Tavaliselt on.) Vasak pööre nn. Luigu singlile (37.km). Jällegi metsateed, kraavi äärsed. Kellel veel jõudu on, siis lõik suhteliselt kiiresti läbitav.

Viimased 5-6 kilomeetrit kulgevad Piirsalu – Keedika tee kruusal ning läbi metsa tagasi Kuliste aasale.

Metsast välja jõuab rada Kuliste kirdepoolsesse nurka, aianduskoperatiivi ja endise raudtee vahelisele alale. Mööda rauteetammi viadukti alla ja sealt edasi suund Pikajalamäele.

Tähelepanu! Tuleb teine Palivere – Oonga maante ületus (41. km). Reguleerijad turvavad, kuid ikkagi tuleb silmad lahti hoida!

Viimased paar kilomeetrit kulgevad Pikajalamäe alt läbi selle lõunaküljele ja mööda suusarada, lauget pikka tõusu,  kaua oodatud Finišisse.

Pika distantsi gpx fail 

 

Lühikese distantsi ~22,5km rajakirjeldus:

Start ja finiš Pikajalamäel Palivere Turismi- ja Tervisespordi keskuses. http://paliverekeskus.ee

Esimesed kilomeetrid sõidetakse suusakeskuse radadel. Mäest alla, üle silla ja Pikajalamäe alt

suunaga Keedika poole. Sõidetakse võistluskeskuse kõrvalt mööda. Kaasaelajad saavad veel korra järele lehvitada.

Tähelepanu! Võistlejatel tuleb ületada Palivere-Oonga maantee. Ületus on küll turvatud reguleerijatega, kuid igal juhul tuleb silmad lahti hoida!

Viadukti alt läbi, hoia vasakule, suunaga Kuliste aas. Tähelepanu! Pikk ja lühike distants ristuvad esimest korda viadukti all.

Edasi mööda kruusateed küla lõkkeplatsist paremalt mööda. Vasakul mets, paremal heinamaad.

Kruusatee jätkub veel ligikaudu pool kilomeetrit. Tähelepanu! Teine ristumine pikema distantsi rajaga (2,7. km).

Edasi parem pööre metsateele. Teed on kasutatud metsa väljaveoks, seega tuleb valmis olla „väikesteks” raputusteks ning vihmase ilmaga ka poriks. Oksahunnikud jms. on loomulik lisa.

Raielangid vahelduvad niitudega. Sellist rada on ligikaudu 1,5 kilomeetrit.

Metsateelt jõuab rada Keedika teed- Piirsaluga ühendavale kruusateele. Pööre vasakule Keedika tee suunas (ligikaudu 200 m) ja siis paremale edasi juba mööda Keedika teed. Kruusatee on avatud liiklusele! Pidage kinni kõigist liiklus- ja ohutusereeglitest!

Ligikaudu 2 kilomeetri pärast ristuvad lühema ja pikema distantsi rajad viimast korda. Edasi liigub lühem rada täpselt pikema rajaga ühes. Ettevaatust ristumisel!

Mööda kruusa kuni Väänla – Lakenõmme teega ristumiseni (7,7. km). Parem pööre suunaga Lakenõmme. Enne Lakenõmme karjääri pöörab rada vasakule nn. Lakenõmme singel (10. km). Ilusad metsarajad, kaunid vaated. Tagasi kruusateel, Lakenõmme karjäärist möödas. Suunaga Luigu karjääri poole. Parem pööre nn. 4×4 autode singlile (11,6. km). Põhiliselt männid, kuused, kõrgem mets, kraavi äärne, mitte väga tehniline.

Tagasi Lakenõmme – Luigu kruusateele. 2 kilomeetrit armuaega. (Kui just tuul vastu ei ole. Tavaliselt on.) Vasak pööre nn. Luigu singlile (13,4.km). Jällegi metsateed, kraavi äärsed. Kellel veel jõudu on, siis lõik suhteliselt kiiresti läbitav.

Järgmised 9 kilomeetrit kulgevad Piirsalu – Keedika tee kruusal ning läbi metsa tagasi Kuliste aasale.

Metsast välja jõuab rada Kuliste kirdepoolsesse nurka, aianduskoperatiivi ja endise raudtee vahelisele alale. Mööda rauteetammi viadukti alla ja sealt edasi suund Pikajalamäele.

Tähelepanu! Tuleb teine Palivere – Oonga maante ületus (20,9. km). Reguleerijad turvavad, kuid ikkagi tuleb silmad lahti hoida!

Viimased paar kilomeetrit kulgevad Pikajalamäe alt läbi selle lõunaküljele ja mööda suusarada, lauget pikka tõusu,  kaua oodatud Finišisse.

Lühikese distantsi gpx fail 

Google Maps-is rajakaardid lühike ja pikk

HEAD SÕITU KÕIGILE!

Võistluspäeval on teeserva paigaldatud suunaviidad „Marimetsa Kapp STARTI“

 

 

Korraldaja kontaktid

Virgo Raadla, 56644708 virgoraadla@gmail.com

Einar Luiga, 5056791 einar.luiga@gmail.com